LENTE-EXPOSITIE VAN HANNIE TERVOORT

Een vrolijke beestenboel

Vanaf 30 april tot eind juni in de Ontmoetingsruimte Pelgrimskerk

Kunstenares Hannie Tervoort exposeert hier mooie, kleurrijke schilderijen waarop dieren in allerlei soorten staan afgebeeld. Hannie is een dorpsgenote en na haar vijfenzestigste jaar gaan schilderen.
Achteraf zegt ze het jammer te vinden dat zij niet eerder met schilderen is begonnen, gezien het plezier dat zij in deze hobby heeft en de ontwikkelingen die zij de afgelopen jaren heeft doorgemaakt op het gebied van schilderen.
Zij begon na haar pensionering bij leraar Hans in de speeltuin bij de Uiverstraat. Zij werkte toen vooral met krijt en heeft in die periode heel veel van deze Hans geleerd.
Omdat zij talent bleek te hebben en veel plezier in het schilderen had, is ze overgestapt naar de Badhoevese Joffers, een schilderclub in het Dorpshuis. Hier kreeg zij les van Marjan van Berkel en later van Lucia Bezemer.
Hannie schildert een breed scala aan onderwerpen: landschappen, portretten, stillevens, bloemen en dieren. Zij schildert vooral uit haar hoofd. Ze bedenkt iets en het komt op het doek.
Haar expositie in de Pelgrimskerk is te zien tot eind juni, iedere zaterdagmorgen tussen 10.00-11.00 uur en zondags na de kerkdienst om 11.00 uur.
In de vitrinekast zijn dan ook dieren te zien, gemaakt van verschillende materialen, afkomstig uit de kunstcollectie van Inger Alberts.

Wij wensen u veel kijkplezier! Namens de werkgroep Kunst in de Kerk(KinK),
Greet Boersma.