Gezellig samen klussen in de tuin.......en in de kerk

HELP KLEINE KLUSJES KORTE PROJECTJES LEKKERS BIJ DE KOFFIE

Wát dan en hoe?!
Het gaat niét om vaste klussen en ook niet al te grote klussen!
Het hoeft niet elke week of maand of zo maar gewoon als er iets te doen is.

Ik denk bij voorbeeld aan
  • klein schilderwerk (hier en daar wat bijschilderen van een kozijn, een deur of zo);
  • kleine reparaties van diverse aard  (een deuklink die niet goed werkt; een scharnier dat niet goed zit; een stopcontact dat moet worden gerepareerd; en dergelijke “klein onderhoud”;
  • helpen opruimen van een ruimte en het afvoeren van de spullen;
  • schoonmaken van de keuken of af en toe eens een ruimte goed schoonmaken (het regelmatige schoonmaakwerk is uitbesteed);
  • diverse klussen, binnen en buiten om het gebouw en de omgeving van het gebouw er blijvend netjes te laten uitzien;
  • ramen lappen buiten 3 á 4 maal per jaar (voor zover we er met elkaar bij kunnen, natuurlijk);
  • etc.  etc.

Zoals iedereen kan zien, zijn het klussen en klusjes voor mannen en vrouwen, voor jong en voor oud, voor mensen die liever binnen of liever buiten klussen en grotere klussen maar ook kleine klusjes

En….je krijgt er meer voor terug!!!
Wat had je gedacht van “samen gezellig aan de koffie met iets erbij”?
En je ontmoet gelijk mede-kerkleden in een lekkere ontspannen sfeer; een keer niét in het pak op zondag, maar samen gezellig praktisch werken in de tuin en het gebouw “van de Heer”.

Dus:
Ben je handig en wil je wel eens helpen,  geef je dan “gewoon” even bij mij op (met je telefoonnummer; dan kan je ik bellen).

Oh ja, je kunt natuurlijk dan meteen even aangeven welk soort klussen en klusjes je wel wilt doen en….(ook belangrijk) welke soort kennis je meent dat je erbij kunt inbrengen (sommigen zijn goed in electra; anderen weer meer in de tuin; weer anderen maken liever een ruimte schoon; enzovoort).

Een zélfs als je denkt dat je nergens goed in bent zien we je heel graag. De praktijk geeft aan dat je met elkaar meer kunt dan je denkt en zeker…..meer dan alleen! We vinden vast wel iets waar ook jij je bijdrage mee kunt leveren!

Ik hoop dat er mensen zijn die zo een extra steentje willen bijdragen aan het “samen kerk” zijn.