BERICHT BLOEMENGROEP.

Wat het wel heel goed doet is de braamstruik die heel veel lekkere zoeten bramen geeft. Ook de druif en de appelboom doen het goed. De vijgenboom draagt ook weer, alleen is het zo lastig plukken want heel veel vijgen zitten heel erg hoog. In ieder geval veel heerlijke vruchten waar we u ook weer graag van laten genieten. De kinderen hebben van het voorjaar hard gewerkt in de oogsttuin en er is mooie suikermais gegroeid en flinke aardappelplanten die nu inmiddels zijn afgestorven. Met spanning kijken we uit naar de oogst.
Het beeld van de pelgrims wordt inmiddels door hedera bijeen gehouden. Maar…………de kunstenaar Jan Heyer is een nieuw beeld voor ons aan het maken en het is de bedoeling dat we dat op startzondag kunnen onthullen.
Dit is mede mogelijk door een gift van het Meerlandenfonds van €250,- en een gift door. de opheffing van de Wereldwinkel van € 75,-. Ook krijgen wij van de kerkleden regelmatig giften t.w. €50,-- mw. M. en €20,- van dhr. B. Onze hartelijke dank voor deze mooie bedragen.
Onlangs is in de Schuilhoeve een collecte gehouden met als doel de tuin van de Pelgrimskerk. Deze collecte bracht het mooie bedrag van €80,- op. Met al deze giften zullen we zeer zorgvuldig omgaan en ze dankbaar gebruiken.
Voorts willen we u er op attent maken dat er in het fietsenhok een stoffer en blik is opgehangen. Soms is er wat stof of blad in de urnennisjes gewaaid en nu heeft men de mogelijkheid om het even uit te vegen. En in de Stiltetuin is er natuurlijk ook het perkje waar u ter nagedachtenis van uw dierbare zelf een plant of struikje mag poten. We hopen dat de tuin u ook komend seizoen uitnodigt om er af en toe doorheen te wandelen of misschien te zitten en te genieten op een van de bankjes.
Een hartelijke groet, de Bloemengroep.