vrijdag 3 maart 2023

Karavanserai

WERELDGEBEDSDAG 2023
THEMA: “ZICHTBAAR GELOVEN”
Vrijdag 3 maart a.s. wordt de jaarlijkse Wereldgebedsdag gehouden. Op die dag gaat het gebed opnieuw de hele wereld rond. 24 Uur lang worden wereldwijd gebedsdiensten gevierd, waaraan 183 landen meedoen. Het betreft de hele bewoonde wereld. Oecumene bij uitstek. Ook in ons land wordt op vele plaatsen deze internationale dag georganiseerd, gevierd en gedragen door vrouwen. Maar zowel mannen als vrouwen zijn van harte welkom in de gebedsdiensten.

Dit jaar is de liturgie voorbereid door een interkerkelijke werkgroep uit Taiwan. Taiwan is een eiland in de westelijke Stille Oceaan ten oosten van het Chinese vasteland, ten zuidwesten van Japan en ten noorden van de Filipijnen. Het is een onafhankelijke staat. De hoofdstad is Taipei.

Als thema van de Wereldgebedsdag werd gekozen: ‘zichtbaar geloven’. Het is ontleend aan de Bijbeltekst uit de brief van Paulus aan de Efeziërs hfdst. 1 : 15: ‘Ik heb gehoord van jullie geloof’. De apostel Paulus schreef deze brief aan een geloofsgemeenschap om zijn dankbaarheid te uiten.

De Raad van Kerken organiseert in Badhoevedorp en Lijnden een gebedsdienst op vrijdagavond 3 maart a.s. om 19.30 u. in de Karavanserai, ingang Roerdompstraat. De viering duurt ongeveer drie kwartier. Iedereen die zoekt naar een gevoel van saamhorigheid, bezinning en wereldwijde verbondenheid is van harte welkom. Er wordt gebeden voor het gastland Taiwan, maar ook voor actuele zaken die ons bezighouden. Neem gerust uw vrienden, buren of bekenden mee. Mocht u vervoer nodig hebben, laat het ons even weten, dan proberen wij of we het kunnen regelen. (tel. 06 2410 910) Het duurt nog even, maar noteert u datum, tijd en plaats vast in uw agenda.
Namens de Raad van Kerken: Nan Sikkel-Wilschut en Joyce Aalbers.