zondag 24 maart 2024 t/m zaterdag 30 maart 2024

Expositie Joke van Ieperen

zondag 24 maart 2024 t/m zaterdag 30 maart 2024
 Pelgrimskerk

Schilderen, een levenslange hobby van Joke van Iperen  Vanaf eind januari tot  Palmpasen is er een expositie van aquarellen te zien in  de Ontmoetingsruimte van de kerk.  De kunstenares is deze keer ons  gemeentelid Joke van Iperen.  Joke schrijft het volgende over haar aquarellen: "Als kind was ik al druk met  knutselen en tekenen en dat kreeg een stimulans toen ik naar de Vormschool  ging om kleuterleidster te worden. Tekenen was daar een apart vak. Later toen  ik voor de klas stond moest er voor ieder jaargetijde  en voor feesten een  kleurrijke bordtekening worden  gemaakt. Dat deed ik in die tijd ook voor collega’s.  Later kwam het aquarelleren in beeld.  Ik ben me hier op gaan toeleggen. Ik ben een  autodidact. Dankzij mijn vele oefenen en proberen  kunt u nu het resultaat zien van deze mooie hobby. Er is een breed scala aan  onderwerpen dat mij aanspreekt en dat is terug te zien op wat er nu aan de  muur hangt in de ontmoetingsruimte."

Verder in de Ontmoetingsruimte
Antiek speelgoed Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn! (Loesje) In de vitrinekasten in onze kerkgang treft u de komende tijd een verzameling antiek speelgoed aan. Mocht u zelf in het bezit zijn van een leuk antiek speeltje, dan zetten wij dit ook graag bij onze verzameling in de kast. Tevens doen wij een oproep aan verzamelaars binnen onze gemeente om in de komende tijd hun verzameling een keer te exposeren in onze vitrinekasten.

EXCURSIE ‘Lichtinval in Noordelijke Kerken’ Van begin november tot vorige week hebben we kunnen genieten van de prachtige foto’s van beroepsfotograaf Rene de Werker uit Groningen. Bij voldoende aanmelding wordt op 10 april een excursie gehouden onder leiding van kunstenaar Rene naar een aantal noordelijke kerken in de provincie Groningen.  Als u hieraan wilt deelnemen, meld u zich dan alvast aan bij ondergetekenden. Greet Boersma & Peter Roodenburg. (greetboersma48[@]gmail.com)