zondag 3 december 2023

3 december Zang en Vriendschap zingt advent!

zondag 3 december 2023

Zang en Vriendschap zingt advent!

Het Haarlemmermeers Mannenkoor ‘Zang en Vriendschap’ (HMZV) verleent komende maand zijn medewerking aan een tweetal Adventsvieringen in de regio.

Op 3 december in Rijsenhout. Een Zangdienst in de Ontmoetingskerk, Werf 2. Aanvang 10.00 uur.

Op 17 december in Halfweg. Een Oecumenische Zangviering in het kerkgebouw aan de Wilhelminastraat 15. Aanvang 10.30 uur.

HMZV brengt een achttal liederen, te weten One Light (A Hanukkah Song), Here Comes The Light, For Unto Us A Child is Born, O Thou That tellest good Tidings to Zion, In The Bleak Midwinter, Still, Still, Still, Leise Rieselt der Schnee en Kumbayah.

Het koor staat onder leiding van Roland Bosma. De pianobegeleiding is van Gerrit Docter.

Kerstzang in Bornholm
Voor de 33ste keer zijn de zangers van Zang en Vriendschap op Kerstochtend te vinden in Woonzorgcentrum Bornholm en Eijkenhove in Hoofddorp. Vanaf 07.00 uur gaan zij in groepjes al zingend de afdelingen over. Veel bewoners laten zich op dit vroege tijdstip wekken door de vaak eeuwenoude kerstliederen.
Een prachtige traditie, maar voor zowel de bewoners als de zangers ook vaak een ontroerende ervaring.

Zang en Vriendschap, al meer dan 91 jaar Mannenkoormuziek!

Peter Roodenburg  24. 11. 2023