zondag 28 juni 2020 om 10.00 uur

Woorddienst
Voorganger(s): Mw. Ds. M. Vermeij (Haarlem)

Wegens het corona virus wordt op deze zondag géén kerkdienst in de Pelgrimskerk gehouden. Maar Kick Koldewijn is zo bereidwillig geweest om voor alle belangstellenden onder ons een schriftlezing en preek "op papier" te maken. De moeite waard om te lezen in deze wel zeer bijzondere tijden, waarin we elkaar niet persoonlijk kunnen ontmoeten in de Pelgrimskerk. Desondanks of misschien wel juíst in deze tijd: veel leesgenoegen gewenst en laten we hier "iets van meenemen" in de komende week. Wijsheid, een gezegende zondag en een goede week gewenst!

Beste mensen,
Volgende week op zondag 5 juli gaan de kerkdeuren weer open en beginnen we met een afscheidsdienst, waarin Bert Griffioen zal voorgaan.
Anders dan anders met een protocol en we zingen niet met onze stembanden, maar tussen de oren.
Niettemin een nieuw begin en een afsluiting ook voor mij van de reeks corona virus preken: we kunnen weer ter kerke gaan.

Vandaag dus de laatste, waarbij ik ook een nieuw begin wil maken door met empathie door de ogen van de bijbel schrijvers naar de geschiedenis van Ab(vader)raham(van volken) te kijken. Vanuit de werkelijkheid van toen, die heel anders was dan die van nu, maar waarvan we de gevolgen tot op de van vandaag nog altijd meemaken.

Op de zondagen van 26 juli en 2 augustus zal ik hiermee in de Pelgrim doorgaan.
Zelf begin ik op 19 juli in Edam met lezingen uit het rooster voor die zondag.
Na afloop van die diensten zal ik de tekst van de overdenking achterlaten en via "Preek van de week"  opsturen aan degenen, die daar deel van uitmaken. Indien u het op prijs stelt daar ook bij te willen horen, laat mij dat dan even weten: ch.koldewijn@kpnmail.nl.

Het ga u allen goed...ga met God en Hij zal...
Tot ziens,
Kick Koldewijn

/uploads/klant446/files/preek 650 Badhoevedorp Kick Koldewijn - 2020-06-28.doc

Reacties naar aanleiding van de preken zijn altijd welkom. De coördinator voor het duursturen in de betreffende gemeente kunnen die - met vermelding van E-mail adres - naar mij doorsturen, waarna ik contact zal opnemen. Kick Koldewijn.