donderdag 21 mei 2020 om 10.00 uur

Hemelvaartsdag
Voorganger(s): Ds. H.G. van Viegen (Waddinxveen)

Wegens het corona virus wordt op deze zondag géén kerkdienst in de Pelgrimskerk gehouden. Maar Kick Koldewijn is zo bereidwillig geweest om voor alle belangstellenden onder ons een schriftlezing en preek "op papier" te maken. De moeite waard om te lezen in deze wel zeer bijzondere tijden, waarin we elkaar niet persoonlijk kunnen ontmoeten in de Pelgrimskerk. Desondanks of misschien wel juíst in deze tijd: veel leesgenoegen gewenst en laten we hier "iets van meenemen" in de komende week. Wijsheid, een gezegende zondag en een goede week gewenst!

Beste mensen,
Op weg naar Pinksteren volg ik het kerkelijk jaar en/of de oecumenische schriftlezingen.
Vandaag ligt de preek voor Hemelvaart  in uw bus en de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren is volgens het kerkelijk jaar "Wezenzondag".
Tekst van de prediking voor Hemelvaartsdag 21 mei 2020 vanuit Vijverhove in de corona virus tijd.
Lezen:
Handelingen 1: 1 t/m 14
Lucas 24: 49 t/m 53
Handelingen 1: 9
“Galileeërs, wat staan jullie naar de hemel te kijken?”
Lucas 24: 51
“Terwijl hij hen zegende, ging hij van hen heen en werd opgenomen in de hemel.”

Veel leesplezier en wie weet, gaan we een periode tegemoet waarin voor kerkdiensten toegangskaartjes worden verstrekt...hoe vreemd kan het gaan.
Moed houden maar en tot ziens!,
Kick
/uploads/klant446/files/preek 644 Badhoevedorp Kick Koldewijn Hemelvaart - 2020-05-21.doc

Reacties naar aanleiding van de preken zijn altijd welkom. De coördinator voor het duursturen in de betreffende gemeente kunnen die - met vermelding van E-mail adres - naar mij doorsturen, waarna ik contact zal opnemen. Kick Koldewijn.